Thursday, 25 April 2013

Rostopasca şi petele (vitiligo)


Multă lume nu a auzit de această plantă. Recunosc că nici eu nu am ştiut până acum 4 ani, când o cunoştinţă de a mea m-a întrebat dacă ştiu vreun remediu pentru vitiligo. Auzisem de vitiligo şi ştiam că este ceva cumplit pentru acei care ţin la aspectul exterior. Nu am vrut să cred că are acea boală pentru că ştiam că nu are remediu. Am încercat să o încurajez (era disperată) că tare mult m-a afectat chestia asta. M-am pus pe citit şi studiat şi aşa am descoperit că rostopasca, sucul proaspăt, încetineşte sau opreşte boala.

Ce este vitiligo
Este o boală a pielii care se manifestă prin apariţia unor pete albe (foarte albe) pe piele/toată pielea corpului (depigmentarea). 
Nu este dureroasa si nici transmisibila, dar este debilitanta pe plan moral/psihic. Impactul vizibil poate trimite o persoana in depresie cronica. Teribil de trist.

Pentru definitia din dictionar citeşte aici şi aici.



Această cunoştinţă de-a mea s-a dus la mulţi medici căutând frenetic o soluţie. Dar toţi doctorii i-au zis că nu există niciun fel de medicament/cremă care să vindece această teribilă afecţiune. I-au prescris zeci de creme extrem de scumpe. Când ai aşa ceva nu te mai uiţi la bani. Nu a văzut niciun efect şi a cuprins-o disperarea şi mai tare. Fiind o persoană combativă nu s-a lăsat şi a căutat remedii alternative.



Rostopasca. Plantă ce creşte la orice margine de drum; imediat ce începe a se desprimăvăra şi ţine tot anul. Printre buruieni, pe câmp. Uită-te la imagini. Este foarte uşor de recunoscut. Sucul proaspăt, care se eliberează numai prin ruperea cu atenţie a tulpinelor, este un remediu foarte eficace împotriva bolilor de piele. Eu am pete pe mâini, sub nas (ca o mustaţă, şi nu e deloc simpatic. Am fost peste tot, acum vreo 8 ani. Şi mie mi-au spus acelaşi lucruri. Am vrut să elimin pata printr-un peeling chimic sau laser, dar mi-au zis că este imposibil pentru că nu e o pată uniformă ci mii de puncte. Nerealizabil. Nu există remediu. Dar nu m-am lăsat nici eu şi acum nimeni nu o observă.), plus câteva pete răzleţe pe faţă. Care mă deranjează puţin. Nu mă refer la pistrui, îi iubesc chiar. Uite am scris aici despre. Pistrui.

Folosesc sucul de rostopască de 3-4 ori pe zi.
Cum am zis, trebuie să rupi planta (tulpinele - una câte una)  cu atenţie, dintr-un singur gest. Să nu o chinui, că se pierde sucul. În 2- 3 secunde se oxidează (ca în imagini, sau mai tare, dar asta când are flori) şi aplici direct pe pată, pete, aluniţă, tamponând uşor cu planta.

TE ROG, ai grija cu alunitele, consulta un doctor IMEDIAT, daca ti se pare ceva ciudat. Daca s-a marit, infectat, sau doare. NEAPARAT.


Dacă nu ai acasă (prin grădină) şi nu poţi găşi în natura necontaminată, îţi sugerez să cumperi una în ghiveci şi să ai mare grijă de ea. Ţine tot anul, şi cum rupi tulpinile cresc altele în loc.

Toamna este mai puternică oxidarea, dar eu folosesc tot anul. Cum începe să crească, rup şi-mi aplic cu încredere pe petele ce mă deranjează. Nu pot să spun că au dispărut repede, dar s-au estompat de-a lungul unei perioade lungi de timp.
Recomand tuturor celor care vor un remediu natural şi de sigur efect. Eu sunt foarte mulţumită.
Este folosită în psoriazi, vitiligo, pete de bătrâneţe, pete de la medicamente, cicatrici, etc. 

Ps. Este extrem de amară. Evită ochii (deşi e un remediu extraordinar şi împotriva cataractei, am citit) că or să te usture îngrozitor. Rău nu poate să-ţi facă, doar deranj fizic. Eu mi-am şters ochii cu suc, de mai multe ori. Aproape că mi-a venit să leşin, dar se merită!!!

Ps. Un alt articol am scris aici: Rostopasca şi petele (de bătrâneţe).

Îţi doresc o piele luminoasă și sănătoasă (fără pete).

**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Dar mai ales nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.

Reacţii:

19 comments:

  1. Prin sat, pe la mine, batranii o foloseau pentru tratarea negilor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, e buna si pt asta. Mai pt toate problemele de piele.

      Delete
  2. Buna am si EU niste Pete maronii pe data este fine as ma dau cu rostopasca ma m DAT cu due toate so nu mi trace va dog ajutatima va multumesc

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna. Imi pare rau ca treci prin astfel de momente, stiu cum te simti. Rostopasca functioneaza, dar folosita pe termen lung. Sucul de mere, de lamaie proaspat este indicat pt petele maronii. Sunt creme in comert speciale pt pete maronii. Dar toate au nevoie de un timp indelungat. Am folosit una si functiona, dar nu se gaseste la noi. Nu-ti pierde speranta. Curaj si mult succes.

      Delete
  3. Imi puteti spune, va rog, daca in prezent, v-au disparut petele de vitiligo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Personal nu am astfel de pete, dar cunosc mai multe persoane care au insistatcu sucul/tinctura de rostopasca si petele s-au estompat si nu au mai iesit altele. Oricum, trebuie sa avem grija si de imunitate, sa mancam sanatos si sa nu ne pierdem speranta. Curaj.

      Delete
  4. Imi puteti spune, va rog, daca in prezent v-au disparut petele de vitiligo?

    ReplyDelete
  5. Imi puteti spune, va rog, daca in prezent v-au disparut petele de vitiligo?
    Din experienta mea, rostopasca coloreaza petele doar pe moment.Cand nu o mai folosesti, petele sunt tot acolo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vindecarea sau oprirea petelor este un proces lung. Depinde de fiecare persoana/organism in parte. O persoana pe care o cunosc indeaproape a folosit aceast suc cu mult succes. Petele s-au oprit, cum am scris mai sus, unele s-au estompat (pana a ajunge la culoarea normala a pielii), altele au disparut cu totul. Dar a fost un proces lung. In fiecare zi, de mai multe ori pe zi. Eu zic ca se poate. Curaj.

      Delete
    2. Si eu am vitiligo de la 8 ani iar acum împlinesc 15 ani medici miau dat tot felul de creme si nu a funcționat.Exista si alte remedi naturale înafara de rostopasca

      Delete
    3. Doctorii spun ca nu este o cura pentru asta. Multi oameni se dau batuti. Este o lupta grea. Imunitatea este scazuta, alimentatia este importanta. Sincer, nu stiu despre alte metode. Persoanele pe care le cunosc, rostopasca folosesc.

      Delete
    4. Am vitiligo si ma tratez cu limonada foarte concentrata . 10 lamai pe zi . Cinci pe la ora 11 si alte 5 pe la ora 3 ..Se storc lamaile se amesteca cu miere si putina apa . Dupa o luna de astfel de cura vitiligo mi-a disparut de pe fata in proportie de 70% ...Vitiligo este o boala a sistemului imunitar iar aceste este stimulat prin aport intens de Vitamina C din lamai ..Deasemenea consum cam 10 morcovi cruzi pe zi ...Recomand dieta vegetariana .

      Delete
    5. Nick, iti multumesc din suflet pentru marturie. Este absolut de nepretuit. Cine citeste asta si are vitiligo, il rog sa incerce ce spune Nick.

      Delete
    6. Deoarece sucul de lamaie are tendinta de a strepezi dintii ma clatesc cu apa sau apa minerala in gura dupa ce beau limonada pentru a dilua efectul acidic asupra smaltului dentar . Deasemenea stau la soare ...sfatul unora de a evita expunerea la soare nu cred ca valabil . Eu cred ca soarele vindeca . Totusi expunerea trebuie facuta treptat si cu moderatie , nici sa te prajesti la 40 de grade ...depinde in ce zona climaterica locuiesti ..Vitiligo indica o deficienta imunitara in sange ..Vitiligo este o boala interna a sistemului imunitar NU externa ....Nu cred ca o crema poate sa-l vindece ....Lamaile , biologice daca se poate care nu au fost stropite cu insecticide , detoxifica organismul si il fortifica .

      Delete
    7. Nick, sunt sigura ca marturia ta va ajuta multi oameni. Am sa scriu un post si o sa te citez ca sursa. sper sa fie okay. Sunt absolut de acord cu tot ce zici. Intotdeauna am sustinut ca e o boala a sistemului imunitar si trebuie tratata intern in primul rand. Multumesc in numele tuturor celor ce vor beneficia de cele spuse de tine. Bafta multa.

      Delete
  6. Nu e buna de nimic. Folositi lampa UVB si lasati leacurile babesti ineficiente.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ca nu e buna de nimic, este o afirmatie incorecta. Da, cred ca lampa UVB ar da roade. De ce sa impedicam oamenii sa faca ce vor (mai ales daca nu ranesc pe nimeni?)? Cand cineva sufera/are o problema, orice poate functiona. Trebuie sa nu ne dam batuti.

      Delete

Articolele sunt gânduri/reflecţii personale, NU lecţii de istorie/viaţă. Tratează-le ca atare. Expresiile ofensive, arogante, triviale NU vor mai apărea pe paginile mele. Te respect = MĂ respecţi!
PS 1 Ca să nu comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu public/răspund (câteva zile) este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.