Muzica şi dansul popular moldovenesc

Premiză:
Nu m-am dat niciodată-n vânt după muzica populară. Pe „vremea mea” dansam pe muzica lui Backstreet Boys la discotecă. Îmi scăpărau picioarele (mie şi unei prietene).
Populara era pentru cei de o „anumită vârstă”. 20 de ani după, (dintre care 10 ani în Italia) şi mi-am schimbat total ideea despre dansul popular. Aşa de mult mi-a lipsit că m-am îngrozit. Când mă uitam pe You tube la un video cu dansuri populare mi se rupea inima. Şi m-am supărat foarte tare pe mine că nu am învăţat să dansez când eram acasă. Dar... nu prea am avut de la cine învăţa. Deşi 2 dintre surorile mele dansează „de rup”, eu eram prea mică pentru a lua lecţii de la ele.
Părinţii au dansat şi ei, însă eu nu „i-am prins în jioc.”
Anul trecut am învăţat (puţin) şi eu să dansez populară. Trebuia să merg la o nuntă şi gândul că (iar) o să stau pe scaun toată seara, nu mă încânta prea mult!


Îmi amintesc de o fază în care eu eram în beci, nu ştiu ce făceam, iar cumnata (profesoara mea, personală, de dans) afară, îmi arăta nişte paşi noi. Una dintre vecine (care numai grija noastră ne poartă) a zis la toţi că eram bete. :D Dar voi vorbi într-un alt articol despre asta. 

Cumnata, care ar dansa până la epuizare, a fost foarte răbdătoare cu una foarte „grea de picioare” ca mine. Până la urmă am învăţat să mişc picioarele în ritmul muzicii, cât de cât măcar.
Şi drept răsplată pentru eforturile mele (dar mai ales ale cumnatei mele) uite ce comentariu am primit la fotografia din prima imagine. (Menţionez că melodia trebuie să fi fost cine ştie ce „sărită”, altfel nu m-aş fi găsit cu picioarele în acea poziţie. Dar, na, ce să faci când unii n-au altceva mai bun de făcut decât să lase comentarii GRATUITE= fără să le ceară nimeni.)
Comentariul deci:
--- „Îţi stă foarte bine, eşti frumoasă, corp angelic (???!!), dar la dans eşti varză.”

??!!! Băi, pe cuvânt, ce dracu?! Cine ţi-a cerut părerea? Eu mi-am dat cu părerea despre imbecilitatea ta?!

Oricum, dacă cumnată-mea zice că mă descurc binişor, părerea negativă a altora mă lasă rece. Doar la primul impact mă afectează. În 2 secunde (poate sa dureze si 2 ore) am desfiinţat nervii.


Şi acum vreau să fac publicitate (gratuită) unuia dintre artiştii mei preferaţi. Ion Paladi (click) Evident că-i moldovean! Ce credeai? Picioarele-mi dansează EXCLUSIV pe ritmuri moldoveneşti. Nu că aş avea ceva cu muzica din alte regiuni, dar îs moldoveancă, bre!!!

Cum il iubesc foarte mult pe acest cântăreţ basarabean, m-am gândit să-mi exprim câteva păreri personale, legate de talentul lui. Nu-s critic de artă şi nu mi-aş permite NICIODATĂ să vorbesc de rău pe nimeni, în mod gratuit.
Nu mă interesează viaţa lui personală, numai aceea de artist.

ÎL ADOR! Nu pe el, (ca bărbat, deşi ideea mi-ar surâde :D. E însurat, ştiu.) dar muzica lui. Este talentat, ambiţios, şi foarte muncitor.
La Crăciun/Revelion era pe toate canalele. Se citea pe faţă că era epuizat şi când cânta (live sau nu) mai putea şi să surâdă. Dragul de el. Alb pe faţă şi slab, ca un pisic în abstinenţă de şoareci, dar cu surâsul pe buze. Un artist adevărat. RESPECT!
Unii vor zice că o face pentru bani... Hmm, dar oare nu toţi muncim pentru bani?! Sau o facem pentru glorie?! Trăim cu aer? Fiecare face ce ştie/poate. El cântă. Mulţumesc mamei lui că a dat viaţă unui om cu aşa voce!!! Mă consider norocoasă că am bafta să-l ascult. Un concert live ar fi minunat!

O zi superbă!

**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Dar mai ales nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.

Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.

PS - Cand cauti ceva pe blogul meu in bara de cautare trebuie sa scrii o combinatie de cuvinte cu si fara diacritice. Ex. Cum sa uiti pe cineva Cum să uiți pe cineva, Imi  Îmi, Curatat Curățat, etc.
Asta pentru ca, din nefericire, sablonul meu are o setare aiurea si nu stiu cum sa o schimb. 

Post a Comment

7 Comments

  1. Nu pot sa nu remarc superba comparatie facuta : " Alb pe faţă şi slab, ca un pisic în abstineţă de şoareci "
    :)) .

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Sper să nu ajungă chiar el pe pagina mea şi să-mi zică câteva... de nu mă văd. :)

      Delete
    2. Şi mai lipsea şi-o literă... @-)

      Delete
  2. Replies
    1. „Haida, bre. Țopa țopa pi podele, chișioarele nu-s a meli... :)”

      Delete
  3. codreanu petronela12 February 2014 at 15:42

    cine vrea cu adevarat poate,si tu ai reusit,felicitari

    ReplyDelete
    Replies
    1. În unele cazuri se poate, e adevărat. Nu sunt la nivelul tău, Petro, dar poate mai exersez vreo 5 - 10 ani acolo. :)

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>