Dinti albi acasa?–10 idei

Cine vrea sa aiba dinti albi ca aia din Telenovele?
Eu, da, tare. :p

Dar cica culoarea aia nu e naturala; mai bine zis, albul ala impecabil este de fapt o placa super fina de portelan lipita de dinti.
Serios?!
Asa am auzit, acum nu bag mana in foc.
Si ma refer exclusiv la acei care au un alb prea... ALB. Daca ma explic.

Dintii albi sunt greu de obtinut.
Degeaba zic toti ca o alimentatie sanatoasa, spalatul pe dinti ca la carte sau alte mituri garanteaza dinti albi.
Dar sa las filozofia si sa trec la treaba.

Dentistii folosesc substante care contin peroxid pentru albirea dintilor.
Si albirea prin acest proces poate afecta dintii pe termen lung. Unii devin super sensibili la cald sau frig. Si cica nici nu tine mult. Odata ce ai inceput, trebuie sa continui sau sa ai un nou tratament de albire o data la 6 luni.
Dar si aici opiniile sunt impartite.
Eu am vrut sa incerc dar dentistul mi-a zis ca nu am sanse pentru ca dintii mei sunt galbeni de la natura...
--- Ce, am urlat eu? Cum sa fie galbeni asa... aiurea
---"Da. Cand erai mica ai luat Tetraciclina si asta ti-a ingalbenit oasele, prin reflectie/logica, dintii."
--- Porca pupazza, am zis eu. Nu-i drept, ma, nu-i drept
Dar ce pot sa fac? Cu cin' sa ma bat? Nu e ca pot da timpul inapoi... .

Dar nu ma dau batuta si incerc mai multe chestii ce gasesc pe net si aud de la altii. 

1. Ulei de masline. 1 lingura de ulei, o tii in gura (numai uleiul, nu si lingura. :p) cam 15 minute in fiecare dimineata, (sau cand ai timp si chef) plimband uleiul prin toata gura. Apoi il scuipi si te speli normal pe dinti. Dezgustator suna, dar nu e ca pot sa inventez cuvinte noi numai sa sun "chisnovata".

2. Ulei de cocos. Ca mai sus numai ca fiind ca untul, il lasi sa se innmoaie la temperatura camerei. Nu e obligatoriu totusi, pentru ca se innmoaied in gura oricum.

3. Bicarbonat de sodium. Pui o lingurita intr-un ceasca (sau orice alt contenitor care sa nu fie de metal) peste care adaugi o lingurita de apa calda si amesteci pana devine o crema. Dupa care cu periuta o aplici pe dinti si ii freci... USOR. Si cand zic usor, inseamna DELICAT. Oricat ai amesteca, granulele nu se topesc sa formeze o crema fina. Risti sa zgarai smaltul dintilor si faci infinit mai rau ca smaltul nu se repara usor...

4. Sare fina cu iod. Ca mai sus. - Probat de multe ori.

5. Capsuni. Da, ai auzit bine. Strivesti un capsune copt bine pana faci o pasta ce aplici pe dinti (imediat) tinandu-o pentru 10 minute. Iti zic drept, am probat de vreo 10 ori. Am inghitit tot in maxim un minut. Nu rezist, bre, nu rezist. Asa ca am incercat un alt sistem. Musc dintrun capsune si-l tin intre dinti, asa sa se balangane. Dar chiar si asa, tot il manc in doi timp si trei miscari. Uite si acum incerc, am mancat cam 30 de bucati... si nu am reusit sa-l tin mai mult de 10 secunde intre dinti, ce minut?! Cauza pierduta. Oricum, idea asta este cea mai delicioasa. Pacat sa nu incerci. Atentie totusi: capsunele contin un acid care ataca smaltul dintilor = coroziv.


6. Otet din vin alb. O lingura de otet diluata cu o lingura de apa, o plimbi bine prin gura vreo 2 minute maxim pe urma o scuipi si te clatesti cu apa. Nu-ti freca dintii cu peria dupa aceea: Otetul este acid si distruge smaltul dintilor, fa mare atentie. - Am folosit in trecut. Nu am vazut imbunatatiri.

7. Apa oxigenata = Peroxid. Ai grija la concentratie (sa fie cat mai diluata, tip 10%). O lingura de apa oxigenata si faci ca mai sus. NOTA BENE. Este extrem de coroziva, personal nu as incerca.

8. Frunze de salvie proaspete. Te freci cu cate o frunza odata usor pe dinti, cam 1 minut pe urma lasi 3 minute sa-si faca efectul. - Probat de multe ori, dar nu am perseverat.

9. Coaja de banana. Da, cica asa e. Mah... "Nu are zahar?!" Da, are. Nu stiu bre, asa am auzit. - Cu interiorul, ala alb si moale adica, te freci usor pe dinti si lasi cam 3 minute sa-si faca efectul. - Probat de vreo 3 ori, nu perseverat.


10. Coaja de lamaie. Ca mai sus. - Probat de multe ori. Nu stiu ce sa zic.

Si am mai auzit de o combinatie intre bicarbonat si suc de lamaie. Faci o pasta, aplici de dinti, lasi vreo 2 minute, clatesti si atat.
Extrem de coroziva combinatie. Mare atentie. Personal gandesc: mai bine dinti galbeni, decat deloc.

Eu pe asta le stiu, majoritatea probate, nu am vazut nici cel mai mic efect, in afara de bicarbonat.

Cu inima pe inima iti spun, ca singurele dati in care am fost multumita de culoarea dintilor, este cand mi-i curata dentistul.

Ps. Nu te spala pe dinti decat 20 minute dupa ce ai mancat sau baut ceva. 
--- De ce?
Citeste aici.

Te rog, daca ai apreciat, fii generos si lasa un semn (like, share, comment), sau hai sa devenim prieteni pe Facebook. Multumesc, om cu suflet.

Post a Comment

0 Comments

>