Cum sa Scrii Recenzii la Carti–Regula de Aur


Tu lasi vreodata recenzii la carti? 
Daca da, cand sau/si de ce o faci? 

Cand esti nervos, nu? Cand vrei sa te dai mare ca esti mai destept si mai cultivat decat o planta de cucuruz (porumb). Zic bine?

Cum stii, eu am inceputin sfarsitsa public cateva dintre lucrarile mele pe Amazon si numai asa mi-am dat seama cat de mult conteaza chiar si un rand pozitiv.
Asa cum conteaza si o recenzie negativa. Bai, sa nu te puna pacatul! Sa stii ca am aflat ca ceea ce dai se intoarce. Cica universul (Dumnezeu sau Allah cum vrei si crezi) iti simte vibratia si daca-i negativa... ai dat de naiba.

Amazon-ul are criteriile/algoritmele lui pe care eu, un comun mortal, nu le inteleg nicicum. Dar sunt extrem de recunoscatoare pentru oportunitate, deci nu ma plang... prea tare.

Stai... tu stii ca oricine poate publica pe Amazon, da? Si aici ma refer la oricine care scrie. Nu care fura de la altii ca daca esti prins (si esti, crede-ma) nu stiu cum iti scoti caciula.

In orice caz, pentru ca sunt inca un scriitor anonim (sa zicem asa) am nevoie de oameni care sa vorbeasca frumos despre istoriile mele.
Daca ai crezut vreodata ca promovarea ucide arta, sa stii ca asa e. De cand am inceput sa caut modalitati de a-mi promova munca, nu mai scriu, doar trimit email-uri in stanga si-n dreapta, ma inscriu pe site-uri si ma fac frate cu dracul. Bine, nu chiar, adica nu inca pentru ca pretul e prea mare si castigul nul. Pana acum, evident.

Stai ca nu-i asa: investitia e de cel putin 300 de ori mai mare decat castigul. Si aici ma refer doar la bani (deci excluzand timpul in care ai scris cartea—care poate fi multi ani—zilele in care ai incercat sa o formatezi ca sa para o munca de profesionist beat, si lunile ce ai pierdut sa o promovezi). 
Nu mai vorbim de parul alb valvoi, de gatul intepenit si de ochii rosii ca la caine turbat. Bine, mai sunt si balele si puchinii... dar nici astea nu conteaza mult ca nu le vede nimeni. :p

Ce, nu stii ce-nseamna puchini?! Ha, ha, ha. Vezi daca nu esti Moldovean? Oricum, nu-ti zic, fa-ti prieteni de prin zona. 

Bai fratilor, astia care cititi in engleza si sunteti interesati de autobiografii/memoirs, hai bre pe Amazon sa ma sustii. 

Acum daca cineva imi spune cum se traduce in romana memoir, sa stii ca-i trimit cartea pe gratis. eBook-ul (il am salvat pe o cheita, ce crezi?) ca paperback-ul ma costa. Crezi sau nu, inca nu am vazut niciuna din cartile mele tiparite. :D
Nu-mi spune: memoriu sau expunere de fapte ca asta deja stiu si nu e ceea ce caut. Am si eu Google translate, bre!

Stii ceva? Habar nu am ce scriu. Stii de ce-s aici? Pentru ca n-am chef sa scriu la romane.
Iti vine sa crezi?! Mi-e rusine de mine. Rusine! Dar sunt obosita si dezamagita. Lasa-ma sa-mi vars naduful.

Uite care-i REGULA DE AURjur ca asa se numeste (cauta pe Google sau orice browser vor mushii tai) "Ce tie nu-ti place altuia nu-i face." Punct. Are multe variante, e clar, dar toate duc aici.

Asa ca, atunci cand citesti ceva si te crezi mare ghebos (ce sfantu mai inseamna si asta... :D, adica cel mai tare din parcare?) si te impinge necuratul sa urli cat te tine tastatura ca autorul e un ignorant si a gresit virgulele, cratima si pluralul la cutare si cutare, trage aer in piept si intreaba-te: Bai (mai), mie mi-ar place(a) sa citesc ce vreau eu sa scriu acum?
Daca raspunsul este unul dintre cele mai jos (si milioane de alte variante), atunci abtine-te!

  • Nu fi tampit!
  • Cred ca glumesti
  • Ma sinucid la tine-n casa
  • Ma fac popa si-ti blestem tot neamul
  • Iti dau foc la coliba sa arzi ca soarecu'
  • Te bag la microunde cu o lingura de inox in gura
  • Il caut pe Liam Neeson si-l rog sa se ocupe el de toata familia ta, etc.etc.etc.,
  • Mamaaaaa, uite, mama, ce-mi fac astia. Mama: "lasa mama ca vine tac-tu acasa, sa vezi ce..."
Daca te lasa inima sa lasi o recenzie, nu trebuie sa scrii cine stie ce. Nu ai nevoie de Google Translate, dictionare ca sa cauti cuvinte chisnovate (nici asta nu stii ce-nseamna... ha, ha), scrie ceva din inima. E de ajuns sa zici ce anume ti-a placut si daca i-ai da cartea prietenilor sau dusmanilor. Atat.

Exemple:
  • Am plans, pe bune. Mi-au curs mucii in gura si iubitul a plecat la bar cu prietenii ca i s-a facut scarba de mine. 
  • Mi s-a facut pielea maciuca de gaina de la primele randuri. Am zis ca am facut raie pentru ca ma si manca grozav. Is plina de bube. 
Glumesc, evident. Jur ca nu era intentia mea. Nu pot sa scriu nimic serios azi. Sunt varza.

Scrie ceva ce ti-ar place(a) si tie sa citesti. Orice.
Poate revin cu alt post ca asta-i jale cu el. Mii de scuze. Sunt intr-o stare tare ciudata.
Hai, uite exemplul asta:

Nu stiu la ce m-am asteptat sa citesc cand am luat cartea asta, cert e ca m-a surprins rasturnarea de situatii. Am stat cu inima la gura de la inceput pana la sfarsit. Nu am putut sa merg la culcare pana nu am terminat-o. Ce revelatie. Abia astept continuarea.

Pentru cine citeste in engleza, repet, aici este profilul meu Amazon de unde poti cumpara cartile in format electronic ori tiparit.
In curand voi publica doua romane de dragoste (si ura), plus alte istorii mai scurte.

Hai imparte cu macar o persoana, te costa mai putin de un minut. "Da si ti se va da." Asta este una din regulile mele.

Imagine de pe Pixabay

Post a Comment

0 Comments

>