Vorbe de duh - Cugetări

Ieri mă gândeam la expresia ce mi-a fost adresată în timp ce mă-ntorceam de la un anticariat cu un braţ de cărţi: Deştepţii au scris cărţi şi proştii le cară.
Asta după ce am primit un email care mă întreba dacă expresia  îmi aparţine.
Nu, nu îmi aparține. Mi-a zis-o un deştept pe stradă.
Am "inventat" câteva expresii totuşi. Unele sunt aberante, altele par fără sens (că na, sunt subiective), unele sunt comice, iar altele sunt chiar ok.
Multe au prins la public, altele au trecut neobservate. Şi uite că m-am gândit să le adun pe toate-n acest articol. Sper să nu fi copiat pe nimeni. Dacă cineva descoperă că altcineva a zis una dintre frazele de mai jos, înaintea mea, îl rog să mă anunţe. Mulţumesc.

Simte-te liber să le adaugi pe ale tale, dacă vrei. Sunt sigură că ai inventat şi tu cel puţin una.

Despre toate
  • Nu lăsa pe altul ce poţi face tu.
  • Nu lăsa pe MINE ce poţi face tu.
  • Nimic nu este mai uşor decât să scrii din memorie.
  • Este infit mai uşor să renunţăm la o prăjitură (sau o bucată de carne) decât la invidie şi răutate. 
  • Nu confunda lipsa de respect cu sinceritatea.
  • Nu trăi ca să munceşti, munceşte ca să trăieşti. 
  • Nu înnora cerul senin al altora cu tristeţea ta. 
  • Ori de câte ori amâni ceva ce ai de făcut, rişti să o facă altcineva. 
  • Nu baza niciodată fericirea ta pe o persoană. Mai devreme sau mai târziu, va pleca şi va lua cu sine toată fericirea ta. 
  • Prietenul la nevoie se cunoaşte. Da? La nevoia cui?!
  • Ura te transformă-n terorist al sentimentelor. Al tuturor fiinţelor şi lucrurilor din jurul tău.
  • Viaţa nu este o un serial de comedie.
  • Vorbele nu-s fapte!
  • Oricât de mult ai crede şi ai afirma că eşti un om bun, faptele tale demonstrează contrariul. 
  • Ca să fii om, trebuie să faci, NU să zici!
  • Prefer să discut cu un cioban, decât cu un oier ca tine.
  • Cine a zis că nu haina îl face pe om, avea pe el un Armani.
  • Aţi bate joc de cineva şi a pretinde să nu se supere, e ca şi cum ai purta un prezervativ din lână de oaie şi a spera să nu iei păduchi laţi. 
  • Nu judec, observ şi scriu pentru alţii.
  • Nu sunt o sfântă, însă îmi văd de viaţa mea.
  • Nu las sentimentele negative să îmi controleze viaţa, lupt împotriva lor.
  • Nu avem timp să învăţăm, dar avem timp să ne uităm la filme, să pierdem vremea pe platforme de socializare, să jucăm jocuri criminale. 
  • Nu poti sa stai sa te uiti la o cicatrice la infinit si sa plangi amintindu-ti cum ti-ai facut-o.
Cu şi despre părinţi/copii
  • Părinţi, iubiţi-vă şi ajutaţi-vă copiii, este DATORIA voastră! I-aţi învăţat să zboare, daţi-le voie să crească, să se maturizeze, să devină oameni responsabili. Este DREPTUL lor!
  • Părinţi, a ajuta un copil, nu înseamnă a face totul în locul lui, dar a-l ghida şi a-l învăţa să facă singur.
  • Părinţi, vă iubiţi copiii? Învăţaţi-i să trăiască FĂRĂ voi!
  • Copii, nu vă uitaţi părinţii. Este o datorie!
Despre iubire/relaţii
  • Nu e adevărat că toţi bărbaţii sunt la fel, unii sunt mai porci decât alţii!
  • Mai bine singură, decât c-un necioplit. 
  • Nu-mi spune că mă iubeşti, demostrează-mi.
  • Eu merg până la capătul lumii pentru tine; tu ai face acelaşi lucru? Demonstrează!
  • Un om te iubeşte dacă apare la uşa ta cu o farfurie de supă, după ce i-ai zis că ai febră şi nu poţi ieşi.
  • Atracţia este un sentiment involuntar, respectul este raţional.
  • Iubirea te ridică, iubirea te coboară, dar nu te înjosește. 
  • Un om, care la 30 de ani, nu ştie ce este preludiul sexual, este un robot.
  • Dacă trebuie să mă resemnez, mă resemnez să trăiesc FĂRĂ tine. (Isabella)
  • Daca ai iubit o data, vei iubi din nou! Sunt proba vie si mai sunt miliarde ca mine.
  • Dacă-ţi place să-ţi laşi viaţa să treacă pe lângă tine... atunci stai tolănit şi plânge... Că tare bine mai e.
Cu şi despre imaturi/iresponsabili
  • A fi independent nu înseamnă doar să locuieşti singur, dar să ai grijă de tine, fără ajutorul nimănui.
  • Poţi fi independent locuind cu părinţii, la fel cum poţi să fii dependent locuind singur.
  • Un copil de 2 ani poate fi responsabil, de ex., când îşi pierde suzeta, o caută şi o găseşte, nu când se apucă de plâns pretinzând să i se cumpere alta. 
  • Eşti dependent de părinţi când, la 30 de ani, ştii că eşti alergic însă nu ai idee la ce, pentru că lista o au părinţii. 
Unele inspirate sau citite dar nu stiu unde
  • Ştiu că sunt nebună, dar când mă uit în jur prind curaj. (Inspirată la Creangă).
  • Dintre toţi elevii miei, doar unul m-a înţeles, dar şi acela m-a înţeles greşit. - Asta sunt sigură că am citit-o undeva când eram mică, dar nu-mi amintesc unde.
Mai sunt şi altele, dar nu mi le amintesc pe moment.

**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - rongleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Dar mai ales nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.

Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.


Post a Comment

6 Comments

  1. multe din vorbele de duh ale tale sant atat de actuale,normal,...si.cat adevar graiesc.......

    ReplyDelete
  2. Ai o colectie frumusica ...se pare ca poti merge si pe alta nisa,alta decat proza si poIEzia...merge si o carte cu vorbe de duh/zicale/proverbe/maxime/cugetari etc. Si daca o scrii, sa nu uiti sa incluzi si asta : Nu conteaza cum o faci, trebuie sa dai din craci! :). Succes! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))))))))))))))) Prea tare, şi prea adevărată. Pe prima pagină am s-o pun, dar zic că-i făină din sacul meu, să ştii. Îţi iau meritul. :) Mulţam fain.

      Delete
  3. Chiar ca esti geniala, tu fata, tu. S-o crezi tu toti sutem in stare sa inventam astfel de expresii. Multi suntem lenesi, unii stau in fata calculatorului doar sa se joace, n-au timp sa se gandeasca la chestii de astea. Pfff. Ai o parerea prea buna despre oameni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serios?! Da, mă mai gândesc şi eu uneori că sunt genială, dar e o chestie de milisecunde. :D . Cunosc şi eu fiinţe de astea care se cred super geniali şi tot speră să inventeze ceva, însă stau in faţa tv-ului vizionând seriale non stop. Sau joacă. Pffffffffff. "Pică pară mălăiaţă în gura lui nătăfleaţă."

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>