Donații - Fundații non profit

Eram într-un autobuz, abia mă așezasem pe scaun, când apare un băiat frumușel cu un dosar în mână.
Salută respectuos, începe să vorbească cerând permisiunea să explice care era misiunea lui.
Deschide dosarul doldora de fotografii și documente medicale ale unei copilițe care suferea de o boală foarte grea.
Respectuos și sigur pe el cere oamenilor să facă o donație, indiferent cât de mică, și promite chitanțe legale.
Oamenii sensibili la durere, printre care și eu, facem mici donații. Ne dă chitanțe și pleacă mulțumind.
Ajunsă acasă îmi trece prin minte să caut on line numele asociației caritabile care era trecut pe chitanță. De curiozitate. 
Nu găsesc nimic de nimic, nici numele (pe care-l notasem). Dar nu m-am mirat, nu m-am scandalizat. Nu era prima dată că descopeream asta.
Și la mama găsisem prin sertare chitanțe de genul. Niciuna nu exista legal, cum afirmau ei.
Și uite, că încă o dată, iau hotărârea să nu mai cad într-o astfel de plasă.
Dar, de fiecare dată, undeva, în fundul inimii îmi vine dubiul:
--- „Și dacă zice adevărul? Cum să rămân indiferentă? Dacă bănuții mei sunt fundamentali? Că se formează lacuri din picături...
Dar cum putem ști? Nu avem timp să căutăm on line când te opresc pe stradă, sau vin prin autobuze. Nu avem timp să sunăm la numărul care de multe ori există (bineînțeles, proprietarul știe despre ce este vorba. Participă la fraudă și te minte pe față mulțumind respectuos). Și așa dăm banuții, munciți numai Dumnezeu știe cum, unora care fumează/beau și se distrează pe buna credință a altora.

Vreau să întreb dacă cineva a observat înfățișarea celor care se ocupă cu astfel de șmecherii.
De-a lungul multor ani (am început pe când locuiam în străinătate) am studiat aspectul acestor paraziți ai societății și există câteva numitoare comune care sar imediat în ochi.
  1. De obicei sunt tineri/foarte tineri
  2. Educați, vorbesc corect gramatical. Vocea este calmă, umilă. Au charismă și sunt foarte buni oratori
  3. Cu aspect îngrijit, plăcut; atrăgători. Fețe de îngeri
  4. Amabili, siguri pe ei, zâmbitori
Mai sunt și altele, dar alea țin de mișcările corpului și este nevoie de multă practică să recunoști ceea ce exprimă.
Dar chiar știind toate astea, tot mă mai las înșelată. Nu știu dacă ține de sensibilitate sau de încrederea în oameni... dar tot ignorantă și defraudată mă simt.

Recomand o foarte mare atenție cu astfel de oameni. Cere un număr de telefon, dacă chiar ai intenția să faci o donație. Sună pe loc. Dar, cum am zis mai sus, de obicei, există numărul și la celălalt capăt al firului știe exact despre ce vorbești.
Unii îți vor da un număr fals, alții vor zice din start ca va suna ocupat pentru că răspunde numai în anumite orarii, și multe alte minciuni cusute cu ața albă.
Este greu să afli adevărul, dar dacă descoperi că este legal, fă donații cu inima deschisă.

Nu rămâne indiferent la durere. 

Dacă ești de acord un like la pagina Facebook este echivalent cu Mulțumesc

Post a Comment

3 Comments

  1. Nu am verificat niciodata. am sa o fac. nu imi convine ca eu sa muncesc si altii sa isi bata joc de munca mea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici mie. Chiar și 1 leu... mie nu mi l-a dat nimeni degeaba.

      Delete
  2. azi ai primit:D deci poti sa fii bucuroasa si sa scrii in continuare:D

    ReplyDelete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>