Capacul de la WC

Iată un alt subiect fierbinte!

Am fost acuzată că scriu exclusiv pentru femei! Băi, fraților, dar femeile știu deja ce scriu eu, doar muieri suntem toate. Scriu din prisma unei femei, pentru bărbați!
Pentru voi, masculii. Ce naiba! Sunteți voi, ăia (bine, bine, nu te aprinde, nu TU, personal, ăilalți) care ar trebui să citiți, însă nu o faceți, că voi știți tot, nu mai aveți nevoie să învățați nimic altceva.
Dacă știi ce-i ăla Kalașnikov, anul în care a fost inventat și de cine, GATA, te-ai scos: ești cel mai cel din Univers, le știi pe toate!

Zilele trecute am avut o discuție foarte aprinsă cu un bărbat (vorba vine). Are peste 30 de ani, însă tot mama îi plătește abonamentul la telefon. Nu judec, doar OBSERV, nu săriți pe mine. E mare diferența. :D
Băi, era atât de încuiat la minte încât nu reușeam să ajung la niciun fel de compromis cu el.
Băiatul a locuit doar în zona asta toată viața lui, trăiește într-o lume a lui sugând încă la sânul mamei și mă acuza pe mine că lumea în care trăiesc este foarte mică. (Asta pentru că sunt o persoană foarte solitară.(
Și i-am zis:
--- Așa este, foarte mică. Dar știu exact unde trăiesc și am ales cu bună știință lumea asta. Îmi port singură de grijă de la o vârstă foarte fragedă. Am trăit realități diferite una de alta, am cunoscut mii de persoane, am lucrat cu oameni din întreaga lume, am studiat cultura și obiceiurile altor popoare direct la ele acasă, și totuși am ales să trăiesc în această lume. Tocmai raportându-mă la ce-am trăit/văzut/învățat. Însă tu, habar nu ai ce este lumea. Ție îți plătesc părinții facturile, îți duc până și coșul, nu ai ieșit din lumea pe care ți-au construit-o ai tăi, niciodată. Și mă acuzi pe mine că lumea mea este mică și că trebuie să ies din ea, că nu e bine?!

M-am chinuit puțin, să-l fac să înțeleagă la ce mă refer, însă n-am avut succes.
Am realizat că tipul are o vedere a lumii deloc vastă. Nici n-are cum să fie altfel, vezi motivele de mai sus. Însă ar putea să învețe, că nu e prost, creier are.
Și-atunci i-am pus o întrebare foarte simplă. Răspunsul ce mi-a dat a fost halucinant. Pentru mine, evident.
--- Capacul de la WC, stai, mă refer la tavoletă, (sau cum naiba s-o numi-n română, că nu știu), cum ar trebui să stea, sus sau jos?!
--- Sus.
--- De ce?
--- Păi pentru că așa o folosesc eu. Să nu stropesc.
--- Chestia cu stropitul este super ok, bravo, optimă argumentație. Dar cum ar trebui ea (tavoleta) să stea, de la natură, să zicem?
S-a gândit foarte mult și convins a replicat:
--- Păi, sus!

Menționez că nu am nici cea mai mică problemă când găsesc tavoleta wc/ului ridicată. Pe bune, nu am! Nu mă enervez, nu țip, nu nimic.

Am ales această întrebare sigură de faptul că așa îi voi deschide mintea. A fost pusă doar să văd dacă este capabil să vadă dincolo de lumea lui.
Din nefericire, nu reușește. Nu știe cum. Mai mult, nu știe că NU știe; și mai grav: este convins că știe tot ce trebuie să știe, deci nu trebuie să învețe nimic altceva.
Și l-am lăsat în pace. Dacă părinții lui nu au reușit (mai bine zis, nu au încercat) să-și învețe copilul că lumea este mai mare decât zona asta, atunci așa le place, așa se simt bine. Nu e treaba mea să insist să scot un om din ignoranță. Nu e copilul meu, nu-i datorez nimic.
Am încercat, pentru că m-a interpelat și mi s-a părut că vrea să știe mai multe, însă nu am niciun drept să impun nimănui nimic.

Toți avem dreptul să facem ce vrem cu viața noastră, însă în momentul în care modul nostru de a fi rănește pe alții, poate că ar trebui să încercăm să înțelegem mai multe puncte de vedere. Poate că ar trebui să nu ne limităm să vedem doar filme cu super eroi, că realitatea este altceva. Și poate că ar trebui să învățăm să NU le găsim tuturor lipsuri, dar niciodată nouă.
Să învățăm să fim, depinde numai de noi! Și nu este absolut necesar să ieșim din țară și să trăim zeci de ani printre străini, nici măcar să ieșim din casă nu este nevoie.

De voință și umilință avem nevoie! 

La facultate înveți cum să muncești, poate, dar nu te-nvață să fii om.
Atât.

Dacă ești de acord, un like la pagina Facebook ar fi foarte mult apreciat. Mulțumesc. 

Post a Comment

2 Comments

  1. imi aduce aminte... de perioada cand stateam eu in camin:D era o problemaa cu wc-urilee si dusurile nu mai zic erau uneele parca traiau in jungla dar si acolo e mai bine:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lipsa de respect, considerație față de ceilalți. Asta era. Oricât de educați am fi, nesimțirea își spune cuvântul. E mult mai simplu să NU faci, decât să faci! :D

      Delete

Într-o lume plină de critici și negativitate, schimbăm perspectiva: să împărțim iubire. 🌟
PS 1 Dacă nu vrei să comentezi ca Anonim, penultimul rând din "Comentaţi ca Comment as/Name/URL:" dă posibilitatea de a-ţi scrie numele (cu sau FĂRĂ adresă URL).
PS 2 Dacă nu răspund repede este pentru că nu am acces la internet. Mai merg în pădure uneori.:D Mulţumesc.

>