Vrei sa inveti engleza Gratuit?

Nu stiu tu dar eu am iubit engleza de cand am auzit-o pentru prima data.
Multi nu o studiaza profund dar invata de la televizor si asta este formidabil, crede-ma. Iubesc faptul ca in Romania filmele sunt subtitrate si nu au vocea suprapusa.
Personal consider ca suprapunand o voce deasupra celei originale este metoda cea mai rapida de indobitocirii a unei intregi tari dintr-o data.
Se intampla in mai toate colturile lumii din pacate. De aia Italienii nu sunt capabil sa inteleaga alte limbi. Englezii si altii.

La noi, si cei de doi ani vorbesc spaniola. Mama are 83 si stie chiar daca nu stie ca stie.
Mai nou si turca, asa ca hai sa refuzam metoda suprapunerii vocii originale cu cea in romana. Cu incapatanare.

Am locuit in Italia pentru 10 ani. M-am uitat la televizor ca trebuia sa invat. Mi-a luat 2 ani sa ma obisnuiesc cu vocea suprapusa la toate filmele din univers. A fost oribil.
Cand m-am intors in tara, mama se uita nu stiu la ce film. Cand a inceput sa vorbeasca Sean Connery am ramas blocata si i-am zis mamei ca aia nu e vocea lui! Numai ca era, dar eu uitasem. M-am indobitocit cat am stat in Italia. Dar rau de tot.

Vorbesc doua limbi straine fluent. Multi romani sunt fluenti in mai multe limbi. Si asta din necesitate mai mult decat din placere. Nu face nimic, e bine si asa.

Italiana e usoara, oricine o poate invata bine si corect repede. Insa engleza-i mai... putin usoara daca vrei sa inveti bine.
Toti spun ca trebuie sa fii/locuiesti in acea tara si inveti bine din reflex.
Hmm... Locuiesc de 3 ani in Anglia si daca nu invatam singura de-mi sareau capacele, nu as fi reusit niciodata sa ajung la nivelul asta de engleza.
Insa asta este strict legat de faptul ca lucrez intr-o firma plina de straini din toate colturile lumii. Engleza vorbim 2 minute pe zi. Restul il petrecem ascultand apeluri telefonice in diferite limbi. In cazul meu: romana si italiana. De un an numai engleza. In sfarsit.

Sa intelegi nu este acelasi lucru cu sa vorbesti. Chiar deloc. Ca intelegeam de mica, dar de vorbit ioc, ca mi-era rusine. 
"Am accent moldovenesc. Nu. Nu vreau."
Acum putin imi pasa ce gandesc ceilalti pentru ca vorbitul este asbolut esential.

Metoda cea mai buna de invatare a oricarei limbi straine este cititul cu voce tare de carti si ziare in acea limba. Nu conteaza ca nu stii cum se citeste un cuvant (10-100) sau ce anume insemna. Important este sa citesti fara sa te opresti pentru cel putin 10 minute pe zi. Oricum ar fi sau ar suna.
Crezi ca 10 minute este putin? Hai te rog incearca intai si apoi mai vorbim.

Cred ca ai auzit multe VIP-uri romanesti vorbind engleza, da? No comment.

Insa... daca tu-a picat vreodata in mana o carte de un autor englez (britanic) ti-ai dat seama ca te doare capul numai cat te uiti la o pagina. De ziare nu mai zic. Cuvintele nu au sens. Mai ales pana te obisnuiesti cu stilul lor de a incalci orice spun. Parca o fac intentionat. Ca sunt moduri foarte simple de a transmite cititorului ceea ce vrei sa spui.
Este tipic de britanici. Treaba lor.

In orice caz, acum scriu eu in engleza pentru toti cititorii de o a doua limba straina. 
Am 7 carti pe Amazon. Genuri diferite pe gusturi diferite.

De pe 22 Septembrie pana pe 28 Septembrie (2017) toate cartile mele vor fi GRATIS. Toate pe Rand. O zi una, intr-o zi alta si tot asa. Pe Amazon.

Asa ca, daca vrei sa inveti engleza si sa intelegi ceva din ceea ce citesti, cartile mele sunt perfecte! 
Romane de dragoste, publicatii inspirationale si motivationale, suspanse, autobiografii. Ce vrei si ce-ti place.

Dacă vrei mă poți urmări Amazon și pe Goodreads.

Iti multumesc om cu suflet.

Daca vrei sa fii la curent cu toate promotiile ce voi face in viitor, inscrie-te pe blogul: authorcristinag.blogspot.com.


Post a Comment

0 Comments

>