Epidemia narcisismului și dispariția umanității

Deoarece știu că mai există romantici și oameni care iubesc, dar care suferă din iubire și se despart din motive absurde, am decis că a venit vremea să aduc în prim-plan epidemia narcisismului. 
Realizarea aceasta a venit după publicarea romanului dramatic „O iubire comună: Labirintul incompatibilității dincolo de nevoi și iluzii.”

Această postare este destinată celor care se confruntă cu parteneri de viață care manifestă comportamente neobișnuite.

De la o vârstă fragedă, am fost fascinată de studiul comportamentului uman. În ultimii ani, m-am dedicat trup și suflet pentru a înțelege mai bine diverse tulburări de personalitate, cum ar fi tulburarea de personalitate narcisică, borderline, histrionică, schizotipală și a efectelor interacțiunii directe cu persoane care suferă de aceste afecțiuni mintale.
Așa, am observat cu îngrijorare că există o prezență alarmantă a narcisismului în societate, care se răspândește rapid, asemenea unui virus.

Ce este narcisismul?

Narcisismul este o trăsătură de personalitate caracterizată prin părerea excesiv de bună despre propria persoană, alături de căutarea de admirație și atitudini de grandoare și egoism. 
Într-un limbaj obișnuit, am putea descrie pe cineva ca fiind „narcisist” atunci când manifestă un sentiment exagerat de importanță de sine, o nevoie de admirație și o lipsă de empatie față de ceilalți.

Narcisismul, denumit după personajul mitologic Narcis, care era îndrăgostit obsesiv de propria imagine, poate fi patologic sau dobândit (ori învățat – din exemplu – de la alții).

Patologia nu este doar o trăsătură ci o serie de particularități narcisice care formează o tulburare de personalitate caracterizată printr-o absorbție excesivă în sine și o lipsă totală a înțelegerii și respectării sentimentelor celorlalți. 
Tulburarea narcisică de personalitate este înregistrată de DSM, unde este încadrată în categoria tulburărilor de personalitate dramatice (cluster B).

Narcisismul sănătos este parte necesară a unei personalități bine echilibrate. El îi ajută pe oameni să fie încrezători în sine și să se afirme.
Prea mult sau prea puțin narcisism este dăunător atât individului în sine, cât și a celor din jur. 
Persoanele cu tulburare narcisică de personalitate pot părea că au o stimă de sine ridicată, dar aceasta este adesea fragilă și poate fi rapid spulberată de critici sau eșecuri. 
Narcisiștii dau vina pe alții pentru orice li se întâmplă în viață. 

Cauzele precise ale narcisismului nu sunt cunoscute, în prezent. Precum în cazul altor tulburări de personalitate, există o mulțime de teorii. Specialiștii consideră că narcisismul patologic are cauze biologice, genetice, sociale și psihologice.

Profesorul Sam Vaknin, un expert renumit în domeniul narcisismului, susține că narcisismul patologic de dezvoltă în copilărie din cauza traumelor și inabilitatea copilului de a se desprinde de figura maternă pentru a-și forma individualitatea.

Oricum ar fi, narcisiștii sunt interesați exclusiv de bunăstarea lor și abuzează de victime fără discriminare, iar victimele lor pot fi oricine se află în jurul lor - parteneri de viață, prieteni, colegi sau membri ai familiei. Aceștia folosesc tactici manipulative pentru a-și controla și domina victimele, ceea ce poate duce la consecințe devastatoare pe termen lung pentru sănătatea mentală și emoțională a acestora.

Acest fenomen poate fi unul dintre motivele pentru care relațiile se destramă.

Din nefericire, suferința creează suferință și abuzul narcisic forțează victimele să-și întărească sufletul, pierzându-și empatia. Umanitatea a început de mult să se adapteze la narcisism. Sunt sigură că ai observat în realitate, dar și pe rețelele sociale, cât de multă cruzime și egoism există în societatea de astăzi. 

Îngrijorată de impactul pe care această tendință îl poate avea asupra viitorului umanității, am decis să acționez. Chiar dacă eu nu am copii, mă gândesc la cei care au și la lumea în care aceștia vor crește. Prin urmare, am început să scriu cărți despre narcisism (încă în curs de elaborare) și să public postări despre tulburarea de personalitate narcisică și narcisiști pe diverse bloguri și canale de YouTube:  
Scopul meu este de a educa și de a sensibiliza publicul larg despre aceste probleme, în speranța că vom putea înțelege mai bine aceste comportamente și vom putea găsi soluții pentru a reconstrui umanitatea. Nu știu dacă putem face o diferență, dar eu încerc și dacă un singur om găsește lumina, voi simți că mi-am făcut datoria de om. 


Înțelegerea narcisismului și a impactului său asupra relațiilor interpersonale este o temă complexă și profundă. În cărțile pe care le scriu, explorez în detaliu epidemia narcisismului și a consecințelor acestuia în relații și pentru umanitate în general. 
Subiectele comune sunt identificarea comportamentelor narcisice, înțelegerea modului în care acestea afectează persoanele din jur și strategii de gestionare a acestor situații.

Dacă iubitul, iubita, părinții, frații, prietenii, colegii au un comportament deplasat și te simți confuz, te invit să citești postările de pe blogurile mele și să te înscrii la noul meu canal de YouTube  (la început de drum) pentru a fi la curent cu cele mai recente informații și sfaturi despre narcisism și abuz narcisic.

Mulțumesc pentru sprijinul și interesul tău! A fost un adevărat privilegiu să te am alături. 
🕮
Cărțile mele sunt disponibile pe multiple platforme online; le poți găsi printr-o simplă căutare pe orice motor de căutare. 
În cazul în care te simți pregătit să te alături călătoriei scriitoricești polivalente, cărțile mele te așteaptă în orice colț al internetului, în format electronic și tipărit.
Ca să îți înlesnesc căutarea, las două linkuri directe către unele dintre platformele de carte unde sunt găzduite lucrările mele polimorfe: 
Disclaimer 
Vreau să fiu sinceră și transparentă cu tine și să-ți spun că o parte dintre linkurile de pe blog sunt linkuri de afiliat, ceea ce înseamnă că eu câștig un procent din vânzările generate de aceste linkuri. 
Dar nu-ți face griji, acest lucru nu te afectează în niciun fel, nu te costă nimic în plus și nu te obligă la nimic.
Promovez doar produse pe care le folosesc sau le-aș folosi personal. 
Mulțumesc pentru sprijinul tău și pentru că mă ajuți să-mi câștig existența. Fiecare dintre noi are un preț, dar tu ești neprețuit pentru mine! 
Pentru detaliile complete, apasă aici
🌟🌟🌟🌟🌟
Special pentru creatorii cu visuri mărețe: în cazul în care ai scris o carte ori o colecție de poezii pe care vrei să o publici gratuit, de acasă la orice oră, o poți face chiar în acest moment, apăsând pe linkurile de mai jos: 

Îți urez mult succes, sperând ca succesul tău să nu depindă niciodată de falimentul altora. 🙌
Disclaimer

Te rog să reții că nu sunt doctor în psihiatrie sau psihologie.

Toate informațiile pe care le ofer sunt rezultatul unei experiențe extinse, acumulate de-a lungul vieții mele, prin studii autodidacte și interacțiunea directă cu persoanele afectate de narcisism și diverse boli mintale, precum tulburarea de personalitate borderline, histrionică, dependentă, antisocială, paranoidă și schizotipală, inclusiv comorbidități precum dark triad, dark tetrad etc.

Cunoștințele mele în identificarea și înțelegerea codependenței, a tulburării de stres post-traumatic complex (TSPT-C), depresiei, fobiilor, anxietăți și a diferitelor tactici de manipulare, în special a machiavelismului, gaslightingului, proiectării, controlului și a triangulării, sunt extrem de vaste datorită practicii îndelungate.

Mesajele și noțiunile prezentate în acest blog sunt destinate exclusiv scopurilor educaționale și informative și nu ar trebui să înlocuiască sfaturile sau tratamentul oferit de profesioniști medicali sau psihoterapeuți calificați.

Recomand consultarea unui profesionist pentru evaluare și terapie adecvată pentru toate problemele de sănătate mintală și fizică pe care le întâmpini.

Fiecare decizie luată pe baza conținutului furnizat în acest blog este pe deplina responsabilitate a cititorului. Autorul și editorul acestui blog declină orice responsabilitate pentru eventualele consecințe sau prejudicii rezultate din utilizarea sau interpretarea informațiilor oferite.

Post a Comment

0 Comments

>